A kormánymű egy nagyon bonyolult, érzékeny és rendkívül fontos alkatrésze autónknak. Nem véletlen, hogy külön műhelyek specializálódtak javításukra és a legtöbb autószerelő nem végez hagyományos értelemben vett kormánymű javítást. Speciális szaktudás kell ahhoz, hogy egy szervószivattyú hiba okát megtaláljuk, orvosoljuk, majd úgy szereljük ismét össze az alkatrészt, hogy tudjuk, ha hibázunk, azon a sofőr és utasainak élete is múlhat.
Ha nem a hagyományos szerviz javítással, akkor hogyan zajlik a kormánymű szerelés?
Az első lépés általában a diagnosztikáé itt is: meg kell bizonyosodni róla, hogy valóban a kormánymű felelős a fennálló hibáért. A kormányműben több dolog is elromolhat, így nem mindegy, hogy a kormányszög jeladó vagy a szervokormány valamelyik része (például a szivattyú) mondja fel a szolgálatot.
Ha megvan a hiba forrása, akkor azt ki kell szerelni. Ezt a jobb műhelyek meg tudják oldani, miként a későbbi visszaszerelést is. Éppen ezért, bármilyen kormánymű hibánál megoldás lehet egy teljesen új alkatrész választása, hiszen ekkor nem a meglévő javítására kerül sor. A baj ezzel a megoldással, hogy drága, hiszen sokszor lenne alternatívája a teljes cserének.
Az alternatívát a Kormánymű Szerviz jelenti. A járműből kiszerelt kormányművet elküldik a szakszervizbe, ahol megvizsgálják és megállapítják, hogy javítható-e, illetve felújítható-e a darab. Utóbbi annyival jelent többet, hogy nem csak az aktuális hiba kerül elhárításra, hanem minden elöregedő, kopó részegység cseréje is megtörténik. Amennyiben felújítható a kormánymű, az sokkal kedvezőbb árú megoldás, mint a teljes csere.
Akár a felújítás, akár a csere mellett döntöttünk, a kormánymű végül visszakerül szokásos autószerelőnkhöz, aki visszaszereli azt járművünkbe. Ezzel azonban nem értünk a feladat végére. A kormányművet ugyanis tesztelni kell, adott esetben betanítani a jeladót. Ha ez elmarad vagy a szerviz nem tudja tisztességesen elvégezni műszerek hiányában a feladatot, akkor a jármű használata akár veszélyes is lehet.